Pulseaudio ekvalizer len pre MPD daemona, a pre nic ine

Hudbu hrajucu cez MPD daemon chcem prehnat cez ekvalizer, ale ostatne zvuky (napr. z filmu) chcem pocut neupravene tymto ekvalizerom. Riesenim je nastavit MPD tak, aby pouzival ekvalizer (zmenim pulseaudio sink) a ostatne aplikacie necham pouzivat defaultny sink.

Najprv nastavim defaultny sink. Na to potrebujem vediet nazvy sinkov. Tie ziskam z vypisu prikazu “pacmd list-sinks”. U mna vyzera takto:

>>> 2 sink(s) available.
* index: 0
name: <alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo>
driver: <module-alsa-card.c>
flags: HARDWARE HW_MUTE_CTRL HW_VOLUME_CTRL DECIBEL_VOLUME LATENCY DYNAMIC_LATENCY
state: RUNNING

...

index: 1
name: <ladspa_output.mbeq_1197.mbeq>
driver: <module-ladspa-sink.c>
flags: HW_MUTE_CTRL HW_VOLUME_CTRL DECIBEL_VOLUME LATENCY DYNAMIC_LATENCY
state: RUNNING

Mam teda dva sinky: alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo (toto bude defaultny sink) a ladspa_output.mbeq_1197.mbeq (to je ekvalizer). Ich nazvy su napisane v polozke ‘name’. Do ~/.pulse/default.pa pridam riadok “set-default-sink alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo” a restartujem pulseaudio server. Pripadne mozem zmenit defaultny sink aj za behu, bez restartu, prikazom “pacmd set-default-sink alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo”. Teraz mam nastaveny defaultny sink.

Este treba spravne nastavit MPD vystup. Toto som uz robil v tomto clanku (prvy odstavec, predposledny riadok konfiguraku (sink “ladspa_output.mbeq_1197.mbeq”)). Jednoducho povedane, treba k nastaveniu Pulseaudio vystupu pridat riadok hovoriaci o tom, aky sink sa ma pouzit. Ja som si teda vybral ekvalizer.

4 thoughts on “Pulseaudio ekvalizer len pre MPD daemona, a pre nic ine

  1. Pingback: Ako nastavit MPD, Pulseaudio a Pulseaudio-ekvalizer « Cinan's Free (as in "free speech") Blog

  2. Mam Sennheiser HD 380 pro, myslim ze celkom dost kvalitne sluchadla, a aj tak chcem ekvalizer. Ak by som pocuval vaznu hudbu, tak by som ho asi nepotreboval, ale tvrdu hudbu chcem mat jednoducho este tvrdsiu (ale len o trochu, aby potom zvuk neznel velmi umelo)

  3. A co sluchadlovy zosilovac, alebo kvalitna zvukovka? Casto sa stava ze integrovana zvukovka nedokaze kvalitne menice dostatocne vybudit.

    Taktiez je dobre si pred kupou pozriet charakteristiku sluchadiel a z toho vyvodit pre aku hudbu su dobre. Ja pouzivam goldenears.net ako zdroj recenzii, pripadne este head-fi.org a atd..

    Namatkovo napr. tvoj model:

    http://en.goldenears.net/13496

    a moje ultra-lacne (20€) taiwanske:

    http://en.goldenears.net/4251

    ktore hravo prekonaju akekolvek sluchadla ake som mal moznost zatial pocut (moj subjektivny nazor). Upozornujem ale ze som nepocul nic z kategorie sluchadiel cenovo nad 200-300 EUR. Maju velmi ciste hlbky, stredy a vysky. Hudba je zrazu plna detailov. Odporucam vyskusat, za tu cenu to moze byt zaujimava skusenost. Danou za nizku cenu su lacne materialy ktore mozu sposobovat diskomfort. Co som bol prekvapeny, tak aj ignoranti co pocuvaju hudbu z youtube poznali rozdiel a uz ich nechceli zlozit dolu z usi :)

Pridaj komentár

Sleduj

Prijímaj upozornenia na nové články na tvoj email.

Join 57 other followers